Esofagita poate deteriora mucoasa esofagului, provocand sangerari sau ulcer. Se poate forma tesut cicatricial, care poate sa conducă la o ingustare a esofagului, ceea ce face dificila inghitirea. În cazurile severe, se poate dezvolta esofagul Barrett la celulele deteriorate din căptușeala și crește riscul de cancer esofagian. Reflux de acid frecvent, cunoscut sub numele de boala de reflux gastroesofagian, cauzeaza esofagita datorita inflamarii esofagului. Modificările dietetice, împreună cu medicamentele joaca un rol major in tratarea esofagitei.

Dieta joaca un rol important in gestionarea cu succes a esofagitei de reflux.

Măsuri dietetice generale de reducere a refluxului de acid includ:

• Mesele mici, frecvente

• Să așteptați cel puțin câteva ore înainte de a va intinde dupa o masa

• Evitarea alimentelor picante și alte alimente care determina reflux de acid

Alimentele cu un risc mai mic de a provoca reflux acid includ:

• Merele

• Cartofi copti

• Banane

• Pâine

• Varza

• Morcovi

• Crema de branza (fara grasimi)

• Oua albe

• Branza Feta

• Fasole verde

• Friptură slaba

• Mazăre

• Orez

Alimente cu mai multe sanse de a provoca simptome de reflux includ:

• Ciocolata

• Cafea

• Alimentele care provoaca gaze

• băuturi carbogazoase

• Alimentele bogate in grasimi

• Bauturile calde

• Alimentele condimentate, picante

• Ceapa

• Menta

• Rosiile si citricele

• Pestele alb

Uneori, refluxul de acid gastric în gât poate provoca simptome de durere în gât. Se poate simti similar cu o durere în gât care însoțește o infecție provocata de raceala sau a tractului respirator superior.

Măsuri de îngrijire la domiciliu pentru o durere în gât din cauza reflux de acid la un adult include:

• Evitați alcoolul

• Evitați sucul de citrice

• Evitati alimentele fierbinti si picante

• Nu fumați și evitsti expunerea la fumul de mana a doua

• Beti multe lichide

• Odihniti-va suficient

Alimentele moi

Medicii prescriu de obicei medicamente pentru a reduce productia de acid gastric.. Evitarea alimentelor dure, cum ar fi nucile, biscuitii si legumele crude, previn agravarea conditiei esofagului până cand simptomele dureroase scad. Alimentele moi, cum ar fi cerealele gatite, piureul de cartofi, budincile și shake-urile de proteine ​​ sunt recomandate.

Evitarea declansatorilor

Efectuati modificari regulate, pe termen lung, pentru a reduce sau elimina alimentele care cauzeaza reflux de acid de-a lungul timpului. Refluxul de acid poate să apară din cauza unei musculaturii esofagiene slăbite, care nu permite o buna închidere după ce măncăm, provocând acidul din stomac sa ajunga in esofag. Anumite alimente declanșeaza reflux de acid prin relaxarea musculaturii esofagiene sau creșterea secretiei acidae a stomacului in timpul digestiei. Acestea pot include alimentele prajite sau grase, produse pe bază de roșii, fructe citrice, ciocolata, usturoi, ceapa, alimentele condimentate și băuturile cu cofeină sau alcool.

Proteinele

Continuati consumul de alimente moi, până când simptomele dureroase au dispărut. Impreuna cu medicul, alegeti o dieta pentru a reduce refluxul de acid pe termen lung. Consumul de alimente bogate in proteine ​​poate ajuta la consolidarea musculara în esofag, pentru a preveni simptomele, în conformitate cu Universitatea din Maryland Medical Center. Proteinele ajuta la repararea tesuturilor musculare. Evitați alimentele cu proteine bogate in grasimi ​​prin alegerea de carne slaba, pește și carne de pasăre fără piele. Se consuma carne copata la cuptor sau fripta la gratar in schimbul celei prajite in tigaie. Nu mancati carne dura în cazul în care aveți în continuare dificultăți la înghițire. Includeti produse lactate scazute in grasime.

Alimentele bogate in fibre

O dieta bogata in fibre, bazata pe un consum de multe fructe, legume si cereale integrale ajută la prevenirea refluxului de acid. Cu toate acestea, se evita fructele citrice si rosiile, care au conținut acid, si legumele prajite, care pot declanșa simptome. Bucurați-vă de banane, piersici, pere, mere și fructe de padure. Consumati legume pregatite la abur sau  rude în cazul în care nu aveți probleme de inghitire. Alimentele care contin cereale integrale sunt de ajutor, pentru a evita acumularea de acid gastric. Cerealele integrale pot absorbi excesul de acid in timpul digestiei pentru a reduce refluxul.. Fulgi de ovăz, tărâțele de ovăz, orezul brun, orzul și floricelele de cereale integrale sunt benefice pentru a preveni refluxul de acid și a vă proteja de esofagita.