Din ce ince mai multi oameni sunt afectati de o odihna insuficienta, lipsa unui somn de calitate, sau prea putine ore de somn pe timp de noapte, astfel crescand tendinta spre consumul de bauturi stimulante aunci cand când intervine starea de somnolenta la locul de muncă. Insa consumatorii de cofeina si alte stimulente, pentru a combate somnolenta, pot intra intr-un cerc vicios.

Substantele energizante care ne ajută să ne mentinem trezi isi pot exercita efectul până la opt ore dupa ce au fost consumate. Pot sa reduca, de asemenea, timpul de somn, sa modifice etapele normale de somn, și să scadă calitatea somnului.

Cum putem să ne mentinem trezi in mod natural? In acest sens, am putea incerca unele practici eficiente.

1. Sa ne ridicam de pe pat sau de pe scaun si sa facem putina miscare pentru a ne inviora

Într-unul bine-cunoscut studiu, Robert Thayer, dr. profesor la Universitatea de Stat din California, Long Beach, a facut un studi de comparatie pentru a evidenia daca oamenii erau mai plini de energie prin consumul unei bomboane sau in urma uneio plimbari vioaie de 10 minute. Deși bomboana a oferit un impuls de energie rapid, participanții au fost de fapt mult mai obosit si a avut mai putina energie o oră mai târziu. Plimbarea de 10 minute a crescut nivelul de energie timp de două ore. Asta pentru ca mersul pe jos pompeaza oxigen prin vene la creier si muschi.

Dacă lucram la birou, este indicat sa ne ridicam frecvent de pe scaun si sa efectuam plaimbari scurte. Indiferent dacă facem o plimbare în afara sau doar în clădirea în care lucram, acesta e va face sa ne simtim mai alerti si mai odihniti.

2. Sa tragem un pui de somn atunci cand somnolenta ne copleseste

Există două lucruri de reținut despre acest lucru: Nu trebui sa dormim in timpul zilei mai mult decat odata si nu prea aproape de ora de culcare. De asemenea perioada de somn pe timpul zile trebuie sa fie una nu foarte lunga.

3. Sa oferim ochilor o pauza pentru a evita oboseala

Fixarea continua pe un ecran de computer poate provoca oboseala ochilor și poate agrava somnolenta si oboseala. Este indicat sa luam cate o pauza din cand in cand si sa privim relaxati departe de ecran pentru câteva minute pentru a ne relaxa ochii.

4. Sa luam o gustare sanatoasa pentru un impuls de energie

Gustarile dulci dau un impuls de energie rapid, urmat de o scadere a nivelului de zahăr, care produce ceata mentală și letargie. Gustări care ne ofera o mai buna energie pe termen lung pot fi:

• Unt de arahide pe un biscuite din grâu integral sau telina

• Iaurt si o mana de nuci sau fructe proaspete

• morcovi  cu crema de branza cu un conținut scăzut de grăsime

5. Sa alternam sarcinile pentru a ne stimula mintea

În 2004, cercetătorii finlandezi care au studiat oamenii care muncesc timp de 12 ore in ture de noapte au constatat că munca monotonă este la fel de dăunătoare ca și pierderea de somn pentru vigilenta. La locul de muncă sau acasă, ar trebui sa ne rezervam mai multe sarcini de stimulare pentru a ne ajuta in momentele de somnolenta, sau sa trecem la responsabilitățile de muncă mai captivante atunci cand simti ca se intaleaza somnolenta.

6. Sa bem apă pentru a preveni aboseala

Deshidratarea poate cauza oboseala. Trebuie sa ne asigura un consum de multe lichide și să mănâncam alimente bogate in apa, cum ar fi fructele și legumele.

7. Sa beneficiem de lumina zilei pentru a ne reglementa ciclurile de somn

Ritmul circadian care reglementează cilul de somn-trezire este influentat de lumina zilei. Trebuie sa incercam sa petrecem cel puțin 30 de minute pe zi afara, in lumina soarelui naturala. (Experții recomandă o oră de lumina soarelui de dimineață pe zi, în cazul în care avem insomnie.) Chiar și cativa pasi afara pentru o gură de aer proaspăt ne vor reînvia simturile.

8. Sa facem mai multa miscare pentru a crește energia și reduce oboseala

Într-o analiză a 70 de studii care implica mai mult de 6.800 de oameni, la Universitatea din Georgia, cercetatorii au descoperit ca exercițiul fizic a fost mai eficace în creșterea energiei și reducerea oboselii in timpul zilei decat unele medicamente utilizate pentru a trata problemele de somn. Exercitiile regulate, de asemenea, îmbunătățesc calitatea somnului.

9. Sa utilizam suplimente nutritive care ne stimuleaza energia si functia creierului in mod natural

Stilul actual de viata, care ne tine ore in sir in fata calculatorului, reducand nivelul de circulatie saguina prin tot corpul (inclusiv creier) si care  nu ne permite sa ne bucuram prea mult de lumina zilei datorita sarcinilor zilnice multiple care ne mentin in interior, isi pun amprenta asupra starii noastre generale de spirit si de energie. In acest sens ne putem ajuta prin utlizarea de suplimente nutritive naturale, pe baza de plante si nutrienti care ne stimuleaza circulatia, si ne ofera energie si putere de concentrare prin stimularea functiilor naturale ale organismului.

 

Tratament naturist somnolenta

Despre somn