Menopauza aduce cu sine deficiente de vitamina D

Schimbările prin care corpul trece in perioada menopauzei le pot face pe femei sa se simta ca si cum ar trai într-un corp strain. Cantitatea de hormoni si starea fiziologică devin modificate intr-un mod nemaiintalnit înainte. Dupa menopauza corpul reduce cantitatea de estrogen pe care o produce, ceea ce poate duce la o schimbare în sănătatea oaselor. Lipsa de vitamina D, un nutrient critic in cladirea de oase, este o deficiență comună în rândul femeilor aflate la menopauza, care ar trebui să fie tratata.

Proactivitatea împotriva unui deficit de nutrienti poate ajuta la împiedicarea dezvoltarii problemelor de sanatate. Verificarea densitatii osoase este un prim pas, deoarece o densitate osoasa scazuta poate indica o problema cu cantitatea de vitamine si minerale. Pot aparea de asemenea dureri musculare și slăbiciune, oboseală, depresie, probleme de somn și modificări ale dispoziției. Dacă sunteți o femeie flata în postmenopauză preocupata de aportul de vitamine, discutați cu medicul dumneavoastră cu privire la modalitățile de a obține toate vitaminele de care aveți nevoie.

Vitamina D si menopauza

Vitamina D3, de asemenea, cunoscuta sub numele de colecalciferol, este forma de vitamina D pe care organismul o creează în piele după expunerea la lumina soarelui. Puteți obține, de asemenea, aceasta forma de vitamina din surse alimentare, cum ar fi peștele, ouăle, laptele fortificat și uleiul de ficat de cod. Funcția principală a vitaminei D este reglementarea nivelurilor de calciu si de fosfor în sânge. Acest nutrient important ajută la o absorbtie mai usoara a calciului pentru dezvoltarea și menținerea oaselor puternice, sanatoase.

Vitamina D este o vitamina importanta, mai ales pe masura ce imbatranim si dupa menopauza. Când o femeie trece prin menopauza, cantitatea de estrogen sufera scăderi, ceea ce reduce, de asemenea, formarea de os nou. Vitamina D este esentiala pentru absorbtia de calciu, care crește, de asemenea, sanatatea oaselor. Instalarea menopauzei, de asemenea, afecteaza capacitatea organismului de a sintetiza vitamina D; deci se creaza două probleme care au efect negativ asupra sanatatii oaselor, dacă organismul nu priemste suficienta vitamina D sau calciu. În cazul în care oasele devin slabite si fragile se poate dezvolta osteoporoza, care poate duce la fracturi osoase.

Sanatatea hormonala si vitamina D

Potrivit medicilor, vitamina D poate influenta sanatatea hormonala. Atunci când ficatul și rinichii convertesc colecalciferolul in calcitrol, acest nutrient dobândește oactivitate care funcționează la fel ca cea a altor hormoni din organism. Vitamina D poate stimula cresterea normala a celulelor si diferentierea acestora, devenind un element cheie în echilibrul hormonal și imunitate. În plus, aceasta vitamina poate contribui, de asemenea, la functionarea sanatoasa a glandei tiroide, care poate ajuta la mentinetinerea unui metabolism optim în timpul menopauzei.

 

Sanatatea oaselor

Cu varsta, corpul devine mai putin eficienta in mobilizarea vitaminei D, ceea ce duce la o absorbtie redusa de calciu. Nivelurile mai mici de estrogen in timpul si dupa menopauza pot complica și mai mult acest proces. Reducerea nivelurilorde vitamina D poate crește riscul de a dezvolta osteopenie, sau oase slabite, osteoporoza, osteomalacie, o boala osoasa dureroasa, si slabiciune musculara. Aceste condiții pot duce la căderi și fracturi osoase. Deoarece vitamina D3 este atât de importantă pentru absorbția calciului, acest nutrient vital ar putea ajuta la intarirea oaselor și prevenirea osteoporozei în timpul și după menopauză.

Sanatatea creierului

Vitamina D3 poate ajuta la îmbunătățirea abilităților cognitive și funcția creierului, ceea ce este important în timpul menopauzei si odata cu inaintarea in vârstă. Un studiu publicat in aprilie 2007 in  Arhivele de Biochimiei si Biofizicii arată că nivelurile mai ridicate de vitamina D3 se coreleaza cu o functie mentala imbunatatita. Cercetatorii au comparat rezultatul testelor cognitive efectuate pe subiectii care au participat la studiu, facand diferenta intre cei care au avut un nivel scăzut de vitamina D si cei care au avut niveluri mai ridicate de vitamina D. Acestia au ajuns la concluzia că există o corelație semnificativă între nivelurile mai mari de vitamina D și o mai buna funcție mentală și cogniție.

Dozare

Înainte de a decide de cât de multa vitamina D3 aveți nevoie în timpul menopauzei, este indicat sa consultati medicul și sa va verificati nivelurile sanguine actuale, precum și nivelurile paratiroide si de calciu. Toți acești factori ajuta la a determina cantitatii necasare de vitamina D3 care trebuie să se consume zilnic. Persoanele cu varste peste 50 de ani ar trebui să obțină cel puțin 800 – 1000 UI pe zi. Cu toate acestea, dacă exista deja o deficienta in aceasta vitamina poate fi necesara o cantitate mai mare, de până la 2.000 UI pe zi, în scopul de a obține niveluri adecvate de vitamina D in sange pentru o buna sănătate in timpul menopauzei si dupa.

 

Vitamina D sirop